תחל שנה וברכותיה
חוגגים חגי תשרי בתנועה הרפורמית

"שיפה ושונה תהא השנה". מה אתם רוצים שישתנה השנה? מה אתם רוצים שיישאר? המילה שנה טומנת בחובה כפל משמעות, שנה מלשון שינוי ושנה מלשון לשנות (לחזור על עצמו). ממש כמו ספירלה, בכל שנה שאנו שבים על אותם הטקסים, אותם החגים, אל מקומות מוכרים, ובכל שנה אנו משתנים, מתקדמים למקום אחר. ראש השנה, הוא ראשית השינוי, נקודה מיוחדת בזמן שמאפשרת לנו לכוון את התנועה, לבדוק מה אנו רוצים לשמר, מה לשנות . אנו מזמנים למצוא תפילה שוויונית קרובה אליכם, להביא לארוחת החג סדר ברכות מתוקות ולשלוח לאנשים שאתם אוהבים מתנות ושנות טובות מעוצבות ומשמעותיות.

ראש השנה 

ראשית השינוי

יום הכיפורים
עוצרים הכל ביחד

יום כיפור הוא יום של עצירה. האכילה עוצרת. המכוניות עוצרות. בלוח השנה היהודי העצירה הזו היא חלק מתהליך עמוק של התבוננות וחשבון נפש, אישי, קהילתי וציבורי. המניינים הרפורמים ברחבי הארץ מזמינים אותך לערוך את חשבון הנפש הזה בבית כנסת שמרגיש כמו בית, בצורה שוויונית באמצעות תפילות עתיקות ושירה עברית חדשה, דברי הגות ורגעי דממה. לקרוא עוד >>

סוכות
לצאת מהבית, לפגוש את האחר

את הסוכה בונים מחוץ לבית, מתחת לכוכבים. היא יוצרת מרחב שהוא פתוח אבל גם בטוח, מרחב שבו אנחנו יכלים לפגוש את האחר, את השונה, את מי שחי ממש לידנו אבל שאינו חלק מחיינו. התנועה הרפורמית מזמינה אתכם לבנות סוכת שלום ולקשט אותה בקישוטים שוויוניים, ולבוא לאירועים בקהילות, לפגוש את השכנים במובן הרחב של המילה ולהיזכר שכולנו חיים תחת אותם שמיים. לקרוא עוד >>

שמחת תורה
להתחבר דרך הרגליים

תורה היא לא רק ספר, היא גם טקס, חג ומנהג ואפשר להתחבר אליה לא רק דרך הראש אלא גם דרך הגוף והרגליים. לכן בשמחת תורה אנחנו מוצאים את התורה מהארון אל הרחוב ושרים ורוקדים איתה. התנועה הרפורמית מזמינה את כולם, את מי שלומדת ומעמיקה ואת מי שלא יודע לקורא, גברים ונשים, ילדות וילדים להחזיק את התורה ביד. להזיז את הרגליים ולשמוח איתה בלב שלם. לקרוא עוד >>

אלול 

סתיו יהודי

חודש אלול הוא זמן של התבוננות עצמית,והכנה לקראת השנה החדשה. המסורת היהודית מכוונת אותנו לערוך קודם כל חשבון נפש,להבין מה אנו רוצים לשנות ולייצר מציאות חדשה בחיינו. מוקדם בבוקר החיים יהודים מתעוררים לאמירת סליחות, "בן אדם מה לך נרדם? בין אם אנו מקיימים את המנהג המסורתי ובין אם לא, אם החלטנו לעשות בחשבון נפש כבר עכשיו, אנו ניצבים בפני התמודדות לא פשוטה במישור האמוני – מהי אמת המידה למעשינו? כושר השיפוט שלנו? האלוהים? הקהילה? עצם הניסיון לענות על שאלה עצמה דורש גם הוא עיון לימוד והתבונות.

text.png
logo-square.png